.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری همايش قضايي و انتظامي مازندران در ساری

در اولين روز از آغاز هفته دولت اولين همايش قضايي و انتظامي مازندران روز پنجشنبه در محل ستاد فرماندهي انتظامي استان واقع در شهرستان ساري برگزار شد.
در اين همايش يكروزه شماري از قضات اداره كل دادگستري ، سازمان قضايي نيروهاي مسلح ، فرماندهان و معاونين فرماندهي انتظامي مازندران شركت داشتند.
رئيس كل دادگستري مازندران با گراميداشت آغاز هفته دولت و ارج نهادن به خدمات ارزنده و به ياد ماندني شهيدان رجايي و باهنر گفت: امروزه دولت جمهوري اسلامي ايران افتخارات و محبوبيت كه بين مردم داشته و دارد به بركت خون شهداء است.
حجت‌الاسلام والمسلمين "حسين طالبي" به تعامل بين قوه قضايي و نيروي انتظامي اشاره كرد و افزود : خوشبختانه اين تعامل در بين اين دو دستگاه وجود دارد و مردم نيز به مسئولين اين نظام اعتماد راسخ دارند.
وي اظهار داشت : بر اساس قانون نيروي انتظامي مصوب سال ‪ ۱۳۶۹‬حدود ‪۲۶‬ وظيفه بعهده نيروي انتظامي گذاشته شده است كه مهمترين اين وظايف استقرار امنيت و نظم و انظباط اجتماعي ، تامين آسايش و آرامش عمومي براي مردم و مقابله با هر گونه شورش و ناامني در جامعه مي‌باشد.
وي پيشگيري از وقوع جرم در جامعه ، كسب اطلاعات و اخبار و حفاظت از اماكن و مسئولين ، جمع آوري سلاح ، كنترل و امنيت مرزهاي خاكي و آبي و ساير خدمات رساني از قبيل صدور گواهينامه رانندگي و گذرنامه و اداره نظام وظفيه از ديگر وظايف نيروي انتظامي ذكر كرد.
وي بيان داشت : طبق قانون ، نيروي انتظامي بعنوان ضابط قوه قضائيه محسوب مي‌شود و در برقراري نظم و عدالت در جامعه همپاي دستگاه قضايي گام بر مي‌دارد.
وي اجراي فرمان فرمانده كل قوا و نيز اجراي احكام الهي توسط نيروي انتظامي در جامعه را از افتخارات ناجا دانست و گفت : همچنين قوه قضائيه مسئول اجراي عدالت و احقاق حق همه مردم و تامين آزادي مشروع همه آحاد مردم در جامعه است.
وي برقراري حقوق شهروندي را يكي از اهداف قانون اساسي و نظام جمهوري اسلامي ياد كرد و گفت : در راستاي برنامه توسعه كلان قوه قضائيه در تلاش برقراري و رعايت حقوق شهروندي در جامعه مي‌باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.